Subscribe:

sâmbătă, 10 noiembrie 2012

Ce a însemnat PRbeta pentru mine!


În ultimele două săptămâni am luat parte la workshop-urile organizate de PRbeta. Acestea au constat în şase cursuri intensive a câte patru ore fiecare unde am descoperit câte ceva din tainele comunicării online şi nu numai.

Am avut norocul să fiu unul dintre cei 15 aleşi să participe la aceste workshop-uri. Spun "norocos" fiindcă am avut multe de învăţat de la oameni foarte capabili despre un domeniu în plină ascensiune. Partea cea mai faină a fost că trainerii noştri au fost nişte persoane foarte pasionate de ceea ce fac. Chiar dacă pentru mulţi profi a ţine un curs de patru ore nu e tocmai un motiv de bucurie, la PRbeta acest lucru nu a fost valabil. Mulţi, dacă nu cumva toţi trainerii ne-au ţinut peste program doar pentru ca noi să înţelegem mai bine ceea ce aveau de spus. Asta înseamnă implicare şi pasiune pentru ceea ce faci!

Primul workshop l-a ţinut Dragoş Alexa. El ne-a povestit despre ce înseamnă branding, cum se face un plan de afaceri şi ne-a dat exemple despre cum să da şi cum să nu chiar din propria lui experienţă. Dragoş e un tip dezinvolt, sigur pe el şi amuzant. Prezentarea lui a fost foarte interactivă şi deloc plictisitoare. Nu a fost un curs din-ăla clasic cu un prof plictisit şi sictirit care vorbeşte fără întrerupere şi nu-i pasă dacă studenţii înţeleg ceva sau nu. Bine, asta e valabil pentru toţii trainerii de la PRbeta, să ne înţelegem!

Al doilea workshop a fost ţinut de Corina Săftescu, o mai veche cunoştinţă de-a mea. Corina mi-a fost profă şi la facultate şi ştiam deja cum e. O fire vioaie, mereu zâmbăreaţă şi bine dispusă. Parcă nimic nu o poate întrista! Nici ploaia, nici frigul, nici canicula, nimic! Ea e tot timpul veselă. Dacă ar putea să mă înveţe şi pe mine cum reuşeşte treaba asta, cu siguranţă că nu aş rata niciun curs! Până atunci însă, ne-a vorbit despre cum se face un plan de promovare şi despre importanţa lui. La exerciţiul practic a trebuit să promovăm o pizza cu goange (Da, goange! Alea cu multe picioruşe pentru care de obicei suni la dezinsecţie, nu cauţi reţete) în Timişoara. Hard stuff, I tell you! Oricum, mai cu chiu, mai cu vai, am reuşit să punem la punct un plan de promovare pentru "Fear Factor Pizza", cum am denumit-o noi.

Workshop-ul numărul trei a fost susţinut de Victor Kapra, un om cu un CV excepţional în spate. El ne-a povestit despre cum trebuie un brand să procedeze pentru a-şi atrage publicul, cum să pună consumatorii la lucru în favoare sa şi cât de important este ca brandurile să păstreze legătura cu clienţii. De la el am învăţat că este esenţial ca firmele să fie prezente în online şi că acest lucru trebuie făcut cunoscut. Nu e suficient să aibă o pagină de Facebook. Mai trebuie ca aceasta să devină şi vizibilă! Un lucru pe care l-am reţinut de la Victor? Orice brand trebuie să se pună în locul hater-ului!

Alexandru Negrea a fost trainerul nostru la al patrulea workshop. Deşi este o veritabilă vedetă în blogosferă, Alex a dat dovadă de multă modestie. Este un om cu care se poate vorbi despre orice şi care îţi răspunde cu plăcere la întrebări, fără să te ia de sus. Cu ajutorul lui am descoperit colţurile mai puţin cunoscute ale Facebook-ului şi cât de importat este acesta pentru mediul de afaceri. Am aflat informaţii despre cum trebuie făcută o pagină de companie pe site-ul lui Mark în aşa fel încât aceasta să aibă succes şi, mai ales, cum să o monitorizăm corect. Se pare că like-urile atât de mult râvnite de toată lumea nu sunt chiar totul!

Workshop-ul numărul cinci ne-a adus-o în faţă pe Monica Jitariuc, Head of Social Media la The Practice, probably the best PR Agency in Romania! De fapt, nu probabil! Sigur, cea mai tare agenţie de PR din România! Asta o spun premiile câştigate şi clienţii de renume pe care îi are! Monica e acea fată entuziastă, care vorbeşte incredibil de mult şi de repede, dar cu rost şi cu multă pasiune. Zâmbăreaţă şi plină de viaţă (na, c-am făcut şi-o rimă!), ne spus despre crizele care îşi au rădăcinile în online. Am aflat cât de uşor se poate naşte o problemă majoră pentru o companie de la o simplă poză sau un comentariu scris de cineva pe reţelele de socializare. Ne-a explicat cum se pot rezolva şi, mai ales, evita aceste crize! Mai sunt multe de învăţat pe această temă, dar erau şi mai multe dacă Monica nu vorbea atât de repede!

Şi, ultimul, dar nu cel din urmă, workshop-ul numărul şase! Ne-a fost trainer Răzvan Baciu, "tocilarul" grupului. Cu vreo 11 ani la Microsoft în palmares, Răzvan a prezentat ce e cu video-ul în online. Ne-a oferit detalii despre videoblogging, şi cum se pot realiza filmuleţe cu potenţial de viral. Nu, nu putem "să facem un viral"! Putem doar să facem un video bun şi să sperăm că devine viral! În opinia mea, acest workshop a fost cel mai amuzant dintre toate deoarece am avut ca exerciţiu practic să facem un video prin care să-i convingem pe cei de la HBO că noi suntem cei mai buni pentru a le face noul spot pentru serviciul HBO GO. Ca la orice filmări, a fost distracţie maximă. Imaginaţi-vă cum arătam, o gaşcă de studenţi nebuni, alergând şi filmându-ne cu telefonul pe holurile şi prin barul unui hotel de cinci stele. Demenţial!

Vreau să le mulţumesc tuturor celor care au făcut posibilă realizarea acestor workshop-uri excelente! Organizarea a fost exemplară şi asta se datorează exclusiv implicării şi devotamentului cu care echipa PRbeta  s-a ocupat de noi! Vă mulţumesc, CristinaTiţaAlinaRoxana şi Laura (sper că n-am uitat pe nimeni) pentru o experienţă de neuitat! La PRbeta nu am învăţat doar lucruri despre comunicarea online.


La PRbeta am cunoscut oameni de calitate! Am format un grup frumos, unit şi puţin nebun! Sper să păstrăm legătura şi pe viitor şi să ne reîntâlnim cât mai repede şi mai des! Încă odată, mulţumesc!

0 comments:

:) :( ;) :D ;;) >:D< :-/ :x :"> :P :-* =(( :-O X( :> B-) :-S #:-S >:) :t(( :)) :| /:) =)) :-B =; :-c :)] ~X( :-h :-t I-) L-) :-& :-$ [-( :O) <:-P (:| =P~ :-? #-o =D> :-SS @-) :^o :-w :-< <):) :o3 :-? %-( :@) ~:> @};- %%- **== (~~) ~O) *-:) >-) :-L [-O< $-) :-" b-( :)>- [-X \:D/ >:/ ;)) :-@ ^:)^ :-j (*) o-> o=> o-+ (%)
/wahaha /hihi /omg /no /dignose /sweat /shock /floor /hmm /XD /blur /blush /nobigdeal /please /bye

Trimiteți un comentariu