Subscribe:

miercuri, 20 noiembrie 2013

Thor 2: The Dark World - Review

Thor 2: The Dark World
Sursa photo: collider.com
Chris Hemsworth s-a întors în rolul lui Thor pentru a mai salva odată Pământul şi Universul de forţele malefice. Partea a doua a filmului regizat de Alan Taylor a debutat pe marile ecrane în 8 Noiembrie (în SUA) şi a fost un real succes dacă e să ne luăm după încasările de aproximativ 500 de milioane de dolari făcute până acum.

Dacă în prima parte Thor a fost nevoit să se lupte cu fratele său adoptat, Loki, pentru a salva Pământul, de data asta pericolul este mult mai mare şi ameninţă nu doar planeta albastră, ci întregul Univers. O rasă de dark elfi din străvechime, revine la viaţă cu o dorinţă arzătoare de răzbunare. Cu mii de ani în urmă aceşti dark elfi au încercat să cufunde totul în întuneric folosindu-se de o armă extrem de puternică denumită Aether. Atunci au fost înfrânţi în ultima clipă de armata Asgardului, însă liderul lor, Malekith a reuşit să scape şi a jurat că se va întoarce pentru a-şi duce planul la bun sfârşit.

Momentul aşteptat a sosit acum, după 5000 de ani, când cele nouă lumi s-au alineat perfect. Aici intră în rol Natalie Portman, cea care îi dă viaţă în film iubitei lui Thor, Jane Foster, o savantă de pe Pământ care descoperă o anomalie gravitaţională asemănătoare cu cea produsă când a sosit Thor prima dată pe planeta noastră. În timp ce cerceta fenomenul, aceasta este absorbită de o gaură de vierme şi ajunge exact în locul în care asgardienii au ascuns arma lui Malekith. Era atât de puternică încât le-a fost imposibil să o distrugă după ce l-au învins pe liderul dark elfilor aşa că au ales să o ascundă undeva unde, sperau ei, nu avea să fie găsită de nimeni niciodată. Planul lor a funcţionat perfect 5000 de ani, până când Jane a ajuns exact în ascunzătoare, şi, mai mult, a luat contact cu ciudata armă. Impactul acestui contact avea să fie imens după cum urmau să afle toţi şi avea să pună în pericol toate cele nouă lumi, deoarece Malekieth s-a trezit din lunga lui hibernare când a simţit forţa creaţiei lui reactivată.

Din acest punct începe acţiunea adevărată a filmului când dark elfii atacă tocmai Asgardul în încercarea de a recupera puterea Aether-ului. Multe scene de acţiune, distrugere şi explozii au urmat în timp ce bătălia pentru supravieţuirea celor nouă lumi era în plină desfăşurare. Vizual, efectele au fost ireproşabile din punctul meu de vedere, iar costumele şi măştile au făcut deliciul acestui film. Chiar dacă este o creaţie SF, totul părea cât se poate de natural şi fiecare detaliu a fost atent gândit. Mi-a plăcut înfăţişarea dark elfilor, deşi, parcă aduceau puţin cam mult cu Azog, liderul goblinilor din The Hobbit. Coloana sonoră cât şi efectele sonore mi s-au părut extrem de potrivite pentru un astfel de film. În combinaţie cu cele vizuale, acestea au reuşit să ţină publicul în priză pe tot parcursul peliculei, iar replicile personajelor i-au dat savoarea de care avea nevoie pentru a deveni un succes în box office.

Una peste alta, Thor 2: The Dark World este un film bun de privit cu prietenii în cinema pentru experienţa 3D, dar şi acasă împreună cu familia sau cu iubita deoarece are scene care au puterea de a capta toate categoriile de public. Alan Tayler are cu ce să se mândrească după lansarea acestui sequel având în vedere succesul de care se bucură pentru că toată lumea ştie că, de obicei, a doua parte a unui film foarte apreciat nu se mai ridică la nivelul aşteptărilor publicului. Thor 2: The Dark World este cu siguranţă un film pe care îl voi recomanda tuturor prietenilor mei.