Subscribe:

luni, 8 iulie 2013

Bere pe sub... masă

Băiatu', dă şi mie o doză!
Sursa photo: ismokeherb.co.uk
De curând m-am mutat înapoi în complexul studențesc. La o primă vedere, totul părea normal. Nimic schimbat! Aceleași baruri, același miros de șaorma, aceiași aurolaci, și aceleași manele răsunau în forță de la geamurile deschise ale tinerilor intelectuali în formare. Mi-era dor de locul ăsta și nu prea. Mai mult îmi era dor să fiu aproape facultate, de locul de muncă și de sală, nicidecum de ce se întâmplă în complex în general.

Chiar nu simțeam nevoia să revăd cefele late cu lanțuri de haur groase de două degete la gât care urlă după fete plini de bale pe la gură de parcă n-au mai văzut picioare epilate de dinainte de revoluție. Au aflat și ei cum arată o hârtie de 100 de euro și sunt mari interlopi acum. Nici de tipele rujate și fardate parcă cu șpaclu și cu pretenții de doamne nu îmi era dor. Deloc! De fapt, ele abia au ajuns în Timișoara din te miri ce sat al cărui nume este imposibil de pronunțat și se vor orășence deja. Pentru specimenele în cauză: Hai sictir, citiți o carte!

Trecând totuși la subiect pentru că, probabil, v-am plictisit deja pe mai mult de jumătate din cei care ați dat click pe acest articol cu lamentările mele, aici, în mirificul complex studențesc, am mers cu un coleg să mâncăm ceva și să bem o bere. Ne-am așezat la masă și am așteptat cuminți să vină ospătarul să ne ia comanda. Când într-un final a apărut, i-am spus acestuia că vreau o pizza și o bere.

A stat puțin cu pixul ațintit spre carnețel, dar a ezitat să scrie comanda în el. S-a uitat la mine și mi-a spus că nu poate să-mi aducă bere deoarece este interzisă comercializarea băuturile alcoolice în interiorul complexului. O idee mai veche a primarului pusă acum în aplicare. I-am spus că e ok și să-mi aducă o apă plată în schimb.  Ospătarul, din nou a ezitat să scrie comanda și se uita fix la carnețel, gânditor. După câteva secunde se apleacă spre mine și-mi șoptește la ureche ca un veritabil dealer de iarbă care stă la colțul unui liceu: „Pot să-ți aduc un Tuborg cu alcool dacă vrei, dar ți-l torn direct în pahar și nu-ți mai aduc sticla”. M-am uitat surprins la el și nu știam exact ce să zic.

După alte câteva secunde de ezitare și meditație, canicula de afară și pofta de o bere rece care să mă răcorească au învins și am acceptat oferta „dealer-ului”. În sfârșit, a scris comanda în carnețel și a plecat. S-a întors repede cu un pahar transpirat de 400 de ml plin cu licoarea spumoasă și aurie de care îmi era atât de poftă. Senzația pe care am avut-o în timp ce savuram bere mi-a amintit de liceu, înainte să fiu major. Și atunci stăteam cu ochii în patru de fiecare dată când îmi comandam ceva alcool de băut ca nu cumva să vină o razie și să mă prindă. De obicei aveam grijă să mai fie cineva de peste 18 ani cu mine la masă, iar în caz de ceva berea mea devenea a lui instant.

Bere fără alcool... cu alcool!
După ce am terminat de mâncat așteptam nota, curios să văd ce o să scrie pe bon în dreptul băuturii sau dacă o să scrie ceva măcar. Așa aveam de gând să mă lămuresc dacă această afacere este un ordin al patronului sau ospătarul vroia să-și facă și el un venit suplimentar pe lângă salariu și bacșiș. În fine, băiatul a adus nota și când m-am uitat pe el am văzut că, oficial, am băut Holstein (nu scria nicăieri că era fără alcool), 4 lei. Chiar mă gândeam că putea liniștit să-mi pună o Corona și să mă taxeze cu vreo 10 lei că doar e un lux să bei bere în complex în ziua de azi. Oricum, m-am convins! Nu ospătarul este în spatele afacerii cu bere pe sub mână, ci mai marele patron. Un om care, se pare, nu poate să accepte ca veniturile să-i fie diminuate de o amărâtă lege.

Nu știu dacă și în alte localuri din complex se practică această tehnică. Dacă nu, atunci acest patron este un adevărat pionier și curând, toți ceilalți o să-i urmeze exemplul. Acum, stau și mă întreb, nu era mai simplu să nu se introducă această lege de la bun început care oricum nu are niciun efect și nici nu va fi respectată vreodată? Cine e atât de naiv încât să creadă că dacă studenții nu mai au de unde să-și cumpere alcool din complex nu o să mai bea? Nu s-au uitat puțin înainte să vadă la ce distanță sunt Novatim și Profi? Sau la faptul că față în față cu facultatea sunt două sau trei cluburi?


0 comments:

:) :( ;) :D ;;) >:D< :-/ :x :"> :P :-* =(( :-O X( :> B-) :-S #:-S >:) :t(( :)) :| /:) =)) :-B =; :-c :)] ~X( :-h :-t I-) L-) :-& :-$ [-( :O) <:-P (:| =P~ :-? #-o =D> :-SS @-) :^o :-w :-< <):) :o3 :-? %-( :@) ~:> @};- %%- **== (~~) ~O) *-:) >-) :-L [-O< $-) :-" b-( :)>- [-X \:D/ >:/ ;)) :-@ ^:)^ :-j (*) o-> o=> o-+ (%)
/wahaha /hihi /omg /no /dignose /sweat /shock /floor /hmm /XD /blur /blush /nobigdeal /please /bye

Trimiteți un comentariu