Subscribe:

sâmbătă, 25 mai 2013

Cum a fost la Conferinţele PRbeta?

În perioada 16-17 Mai au avut loc Conferinţele PRbeta. Au fost prezenţi atât antreprenori şi reprezentanţi ai unor firme interesate să afle cum pot comunica mai bine cu clienţii, dar şi mulţi studenţi care vor să profeseze în domeniu. Aşa am ajuns şi eu pe acolo şi am avut ocazia să aud poveştile a 12 speakeri despre ce şi cum trebuie făcut în comunicarea online ca să meargă totul bine.

Atmosfera a fost degajată şi naturală, ca la toate evenimentele PRbeta la care am participat până acum. Speakerii au fost oameni faini şi ne-au vorbit despre cazuri concrete pe care le-au avut de rezolvat, cum au procedat şi ce finalitate au avut acţiunile lor. De exemplu, am văzut o cum se umple o sală de basket cu spectatori prin intermediul comunicării şi nu neapărat a rezultatelor echipei în cauză. Sau, cum se implementează cu succes o strategie de comunicare din afară la un club din România. Am aflat câte ceva şi despre proiectul Timişoara Capitală Culturală în 2021. Au mai fost multe alte lucruri interesante prezentate de speakeri, dar nu mai intru în detalii.

A doua zi a fost dedicată workshop-urilor. Din păcate, nu am reuşit să obţin loc decât la cel al Monicăi Jitariuc despre comunicarea de criză. Pe Monica o ştiam deja de când am fost la workshop-urile PRbeta. Ea ne-a dat exemple de companii care au avut de suferit din cauza crizelor generate în online. Chiar dacă ştiam despre ce ne vorbeşte deja, am ascultat din nou cu plăcere povestea despre compania de tampoane Bodyform.

Pentru cei care nu ştiu povestea, asta e varianta scurtă: Ca orice companie de tampoane, şi cei de la Bodyform şi-au făcut spot-uri publicitare cu femei fericite în perioada aia a lunii. Toate bune şi frumoase până când un bărbat le-a postat pe pagina oficială de facebook un mesaj în care îi acuza că l-au minţit ani de zile fiindcă el nu a văzut nicio femeie fericită în acele momente, nici care să poarte pantaloni albi sau să călărească fără probleme şi cu zâmbetul pe buze. Ba dimpotrivă, în acea perioadă toate femeile sunt nervoase şi iritate şi în niciun caz prietenoase, susţinea el. Comentariul lui a strâns mii de like-uri şi sute de share-uri foarte repede şi cei de la Bodyform s-au trezit cu o veritabilă criză de imagine venită de nicăieri. Norocul lor a fost că au avut un departament de PR foarte creativ şi au conceput acest video drept răspuns:



Evident, video-ul a stârnit amuzamentul publicului şi Bodyform a stins ceea ce putea să devină o problemă de imagine foarte gravă pentru companie.

Mi-ar fi plăcut să mai particip şi la alte workshop-uri, însă locurile au fost rezervate foarte repede şi nu am mai apucat să mă înscriu şi eu. Chiar şi aşa, răspunsul la întrebarea "cum a fost la Conferinţele PRbeta?" este, într-un singur cuvânt, fain!

0 comments:

:) :( ;) :D ;;) >:D< :-/ :x :"> :P :-* =(( :-O X( :> B-) :-S #:-S >:) :t(( :)) :| /:) =)) :-B =; :-c :)] ~X( :-h :-t I-) L-) :-& :-$ [-( :O) <:-P (:| =P~ :-? #-o =D> :-SS @-) :^o :-w :-< <):) :o3 :-? %-( :@) ~:> @};- %%- **== (~~) ~O) *-:) >-) :-L [-O< $-) :-" b-( :)>- [-X \:D/ >:/ ;)) :-@ ^:)^ :-j (*) o-> o=> o-+ (%)
/wahaha /hihi /omg /no /dignose /sweat /shock /floor /hmm /XD /blur /blush /nobigdeal /please /bye

Trimiteți un comentariu