Subscribe:

sâmbătă, 10 octombrie 2015

Când medicamentele au E-uri

Suplimentele alimentare nu trebuie să înlocuiască un regim alimentar variat şi echilibrat!
Acum câteva luni aveam o stare de oboseală permanentă. Acea oboseală ţinea chiar şi după 8-10-12 ore de somn neîntrerupt. Din păcate, nici măcar concediul nu m-a ajutat foarte mult la ameliorarea acelei stări, decât pentru foarte puţin timp.

Văzându-mă, mama a insistat să iau timp de 10 zile câte o pastilă de magneziu cu vitamina B6 fiindcă, spunea ea, are un efect revigorator. Deşi eram foarte sceptic, am ţinut totuşi acel "tratament" mai mult pentru a scăpa de gura ei decât din convingerea că va funcţiona. Surprinzător, după aproximativ o săptămână, am început într-adevăr să mă simt mai bine. Nu ştiu dacă a fost doar un efect placebo sau dacă organismul meu chiar avea nevoie de acel supliment de magneziu şi vitamina B, dar nici nu m-a interesat foarte mult. M-am mulţumit cu faptul că în sfârşit mă simţeam mai bine.

De vreo două săptămâni, starea de oboseală şi somnolenţă permanentă mi-a revenit parcă şi mai puternic astfel că ieri am dat o fugă până la farmacie şi mi-am cumpărat o cutie de "tratament".

Deja am consumat două pastile, dar nu ştiu dacă voi mai continua. Nu pentru că nu cred că va mai avea acelaşi efect ca acum câteva luni! De data asta am citit pe cutie ingredientele din dorinţa de a afla ce procent din doza zilnică recomandată de magneziu, respectiv vitamina B6 conţine o pastilă. Nu mică mi-a fost mirarea să văd că pe lângă cele două substanţe şi-au făcut loc şi vreo trei E-uri. E drept, acestea sunt folosite în fabricarea capsulei şi nu a conţinutului acesteia.

Curios, l-am întrebat pe prietenul Gogu despre ele şi am aflat aşa:


Dioxid de titan (E171): "este o substanță inertă din punct de vedere chimic ce se folosește în industria alimentară ca și colorant. Este o substanță cristalină, albă și solidă". 

  • La capitolul efecte posibile, Gogu spune că nu s-au făcut suficiente teste pe oameni ca să se poată da un verdict solid, dar că în urma experimentării pe animale acestea s-au ales cu "scăderi în greutate, leziuni la nivelul ficatului, rinichilor și sistemului cardiovascular. S-au observat și creșteri ale dimensiunii rinichilor, ficatului și splinei". sursa  
Galben de chinolină (E104): "este un colorant alimentar sintetic".

  • Acest colorant "face parte din grupul celor șase aditivi alimentari ce sunt responsabili pentru sindromul de hiperactivitate și deficiență de concentrare la copiii de 8 și 9 ani (ADHD)". Ştiu că am trecut de vârsta menţionată, dar oare asta să fie o cauză posibilă pentru revenirea energiei mele? Mai multe detalii se găsesc aici.
Roşu Allura AC (E129): "folosit în dulciuri, băuturi, condimente, medicamente şi cosmetice. E 129 a fost introdus la începutul anilor ’80 pentru a înlocui amarantul, E123, în SUA unde acesta a fost interzis [...] Roşu Allura a fost iniţial fabricat din gudron de cărbune, dar acum este realizat, în cele mai multe cazuri, din petrol". Petrol!!!

  • Ca orice alt produs din petrol, conform unor studii făcute pe animale, se pare că "substanţele chimice folosite în pregătirea acestui colorant sunt cancerigene". Super! Oare ăsta să fie motivul pentru care "E 129 este interzis în Danemarca, Belgia, Franţa, Germania, Elveţia, Suedia, Austria şi Norvegia"? Sau o fi pentru că "poate produce reacţii alergice de intensitate mai mică decât amarantul. Persoanele alergice la aspirină şi cu astm ar trebui să evite consumul de alimente ce conţin acest aditiv"? sursa

Deci, o scurtă recapitulare: mi-am cumpărat un supliment alimentar de magneziu şi vitamina B6 care conţine substanţe interzise în zeci de ţări dintre care majoritatea sunt super dezvoltate şi au sisteme de sănătate foarte bine puse la punct. 


Substanţele din acest "medicament" pot să îmi provoace, pe lângă efectele benefice dorite, cancer, reacţii alergice, urticarie, ADHD, scăderea sistemului imunitar şi multe altele! 

Unele dintre ele încă nu au fost studiate suficient pe oameni, însă totuşi sunt în comerţ!

Absolut superb! Cred că prefer să rămân obosit!

0 comments:

:) :( ;) :D ;;) >:D< :-/ :x :"> :P :-* =(( :-O X( :> B-) :-S #:-S >:) :t(( :)) :| /:) =)) :-B =; :-c :)] ~X( :-h :-t I-) L-) :-& :-$ [-( :O) <:-P (:| =P~ :-? #-o =D> :-SS @-) :^o :-w :-< <):) :o3 :-? %-( :@) ~:> @};- %%- **== (~~) ~O) *-:) >-) :-L [-O< $-) :-" b-( :)>- [-X \:D/ >:/ ;)) :-@ ^:)^ :-j (*) o-> o=> o-+ (%)
/wahaha /hihi /omg /no /dignose /sweat /shock /floor /hmm /XD /blur /blush /nobigdeal /please /bye

Trimiteți un comentariu