Subscribe:

vineri, 7 ianuarie 2011

Victor, un cerşetor fericit!

Rata şomajului în România!
Sursa photo: www.nepriveste.ro
Înainte de prezentarea interviului trebuie să vă amintesc că în România rata de şomaj este de 9,6% şi creşte. Multe dintre aceste persoane fără loc de muncă au ajuns pe străzi pentru că s-au afundat în datorii şi au fost nevoite să-şi vândă locuinţele pentru a-şi achita dările către stat sau pentru a-şi plăti datoriile către bănci. Din păcate, aceste situaţii sunt tot mai frecvente de când România a intrat în criza economică care a afectat tot mapamondul. Viitorul acestor persoane este sumbru, mai ales în perioada iernii când le este foarte greu să se încălzească sau să găsească hrană. Mai jos puteţi vedea declaraţiile unui cerşetor... fericit!
Victor, cerşetorul fericit din România!
Victor, în vârstă de 21 de ani spune că este fericit cu viaţa de cerşetor din România. A crescut într-un orfelinat de la vârsta de trei ani după ce mama sa l-a abandonat pentru că nu mai avea bani să-l întreţină  şi după ce soţul ei, sigurul din familie care lucra, a decedat din cauza unor probleme la plămâni. A făcut zece clase la o şcoală de meserii din Alba Iulia. Pe drumuri a ajuns în urmă cu trei ani după ce a devenit major. Legea spune că orfelinatele nu pot să cazeze decât minori. De atunci, Victor trăieşte pe unde apucă. “Vara e mai uşor pentru că e cald şi pot să dorm prin parcuri, dar iarna e foarte greu. Un prieten a ajuns la spital anul trecut după ce i s-au înnegrit picioarele de la frig. Norocul nostru este că mai stăm prin canale, pe lângă conducte de apă caldă sau prin centre pentru săraci. Au fost nopţi în care am dormit şi pe stradă, în frig, cu cartoane pe mine, dar am rezistat. Iarna asta e a dracu’ de rece!”

            După cum se poate vedea şi în poză, Victor este foarte bine îmbrăcat şi foarte curat. “Eu trăiesc foarte bine aşa. În România cerşetoria este o meserie din care se pot face bani frumoşi. Mai ales cu ajutorul statului. Din când în când îmi permit şi câte o cameră de hotel sau să merg la fete deastea… care se distrează pe bani”.

Cum reuşeşte să astrângă atâţia bani? “Am lucrat un an şi două luni la un supermarket de unde m-au dat afară ca să facă loc fiului unui şef de raion. Aveam salariu 850 de lei pe lună. Acum primesc şi ajutor de şomaj şi ajutor social. În total sunt cam 600 de lei pe lună. De ăia nici nu mă ating de multe ori pentru că mă descurc cu ce strâng din cerşit. Vreau să-mi strâng bani să-mi cumpăr o garsonieră. Acolo o să mai ţin patru prieteni care m-au ajutat de când sunt pe străzi. Eu nu sunt un cerşetor tipic. Nu o să mă vezi la colţ de stradă cu mâna întinsă niciodată. Eu am stil! Nu le cer oamenilor bani ca toţi ceilalţi. Merg la câte un om şi-i cer 50 de bani cu pretextul că vreau să-mi cumpăr un pachet de ţigări. Îi spun că nu merge bancomatul şi că mai am doar 10 lei şi 50 de bani. Toţi la care le-am făcut schema asta mi-au dat până acum. Hainele mi le spală o bătrânică, deaia sunt tot timpul curat. Eu mă spăl zilnic lângă gară. Acolo este o casă pentru săraci şi ne dă şi mâncare pe gratis. Din cerşit adun între 20 şi 50 de lei pe zi. Dacă stau să mă gândesc, cred că fac mai mulţi bani decât mulţi angajaţi. Nu am de gând să mă las de cerşit pentru că îmi convine viaţa asta. Eu îmi fac programul! Dacă n-am chef să ies într-o zi, nu ies şi gata! Aşa e în România! Un muncitor cinstit moare de foame după ce îşi rupe spatele opt ore pe zi, iar un cerşetor trăieşte cel puţin la fel de bine ca el”.


Sincer să fiu, îi dau dreptate lui Victor la partea în care compară viaţa muncitorului cinsitit cu cea a unui cerşetor. De multe ori cei din ultima categorie o duc mult mai bine decât cei din prima. Romania, land of choice!

0 comments:

:) :( ;) :D ;;) >:D< :-/ :x :"> :P :-* =(( :-O X( :> B-) :-S #:-S >:) :t(( :)) :| /:) =)) :-B =; :-c :)] ~X( :-h :-t I-) L-) :-& :-$ [-( :O) <:-P (:| =P~ :-? #-o =D> :-SS @-) :^o :-w :-< <):) :o3 :-? %-( :@) ~:> @};- %%- **== (~~) ~O) *-:) >-) :-L [-O< $-) :-" b-( :)>- [-X \:D/ >:/ ;)) :-@ ^:)^ :-j (*) o-> o=> o-+ (%)
/wahaha /hihi /omg /no /dignose /sweat /shock /floor /hmm /XD /blur /blush /nobigdeal /please /bye

Trimiteți un comentariu