Subscribe:

sâmbătă, 17 mai 2014

Godzilla 2014 - Review

Godzilla 2014 - paraşutişti cu fumigene!
Ultras for life!
Godzilla 2014. Deoarece 27 de filme Godzilla nu au fost suficiente, Gareth Edwards s-a gândit că anul 2014 ar fi momentul oportun pentru a 28-a ecranizare a monstrului japonez rezultat în urma radiaţilor de la Hiroshima şi Nagasaki.

De data asta, nu exploziile nucleare care au făcut Japonia să capituleze în Al Doilea Război Mondial au creat monstrul, ci ele au reprezentat doar o cină festivă pentru acesta. În 2014. tot ce ştiam până acum despre Godzilla este dat peste cap. Cică, de fapt, ea e o creatură antică, mai veche decât dinozaurii chiar şi reprezintă prădătorul alfa al tuturor timpurilor. Ce vânează ea? Taman radiaţii! De-aia a fost ea atrasă de Japonia: îi era foame!

Continuarea e full de spoilere!

Acum că ne-am pus la curent cu adevărata origine a şopârlei-zeu, putem trece mai departe. Primele lucrurile care mi-au atras atenţia la acest nou film au fost neconcordanţele temporale. Iniţial, acţiunea peliculei începe în '99 când un fizician, director la o centrală nucleară din Japonia şi interpretat de Bryan Cranston, observă nişte mişcări seismologice atipice. Până să apuce să verifice mai în detaliu problema, centrala nucleară face poc şi o ia şi pe nevastă-sa în acest proces. De notat că el avea şi un fiu care-l aştepta cu temele făcute acasă. Copilul părea să aibă undeva între 8 şi maximum 12 ani.

Ăsta-i doar un concept, staţi chill! Godzilla 2014 e cam obeză... tipic american!
După nefericitul incident, acţiunea sare până în anul de graţie, 2014. Aici îl vedem pe fiul său interpretat de Aaron Taylor-Johnson, de profesie genist, la casa lui din San Francisco, SUA, alături de familia din care face parte şi un copil de vreo 6-8 ani. Deci, Aaron nu a stat prea mult pe gânduri şi şi-a făcut un moştenitor puţin după 20 de ani. Plauzibil până acum! Mai puţin plauzibil este însă taică-su. Acesta a rămas în Japonia să facă cercetări pentru a demonstra că bubuiala centralei nu a fost un simplu accident. Şi în toţi cei 15 ani de cercetări nu i-a apărut nici măcar un rid în plus pe faţă.

Dar staţi! Godzilla nu e singurul monstru din film. Mai sunt alţi doi care arată ca nişte lăcuste uriaşe. Unu e în Japonia şi unu, surprinzător, în San Francisco. Misiunea lor, pe lângă să se îndoape cu radiaţii, e să se întâlnească şi să şi-o dea în stil barbar pentru a se reproduce. Logic că în acest proces îşi fac timp să şi distrugă juma' de lume. Aici intră în scenă şi Dr. Ichiro Serizawa, rol acoperit de Ken Watanabe. Ăsta descoperă aceleaşi mişcări seismologice ciudate în timp ce studia oul din care a ieşit una din cele două insecte şi-şi dă seama că Joe Brody (Bryan Cranston) a avut dreptate.

Dr. Ichiro Serizawa, ~69 de ani!?
Dr. Ichiro Serizawa, după cum se vede şi în imagine, poate fi considerat el însuşi un adevărat Godzilla de către cei de la Nivea sau Dove. La un moment dat, el scoate un ceas vechi, oprit la ora 8:15 în data de 8 Mai 1945, momentul bombardării de la Hiroshima, conform producătorilor. Nu contează că aia s-a întâmplat în 6 August în realitate. Cică atunci, printre victimele dezastrului nuclear s-a aflat şi tatăl sau. Deci, Dr. Ichiro Serizawa are cel puţin 69 de ani. Vreau să ştiu şi io ce mănâncă omu' ăsta de arată aşa la aproape trei sferturi de secol! Nu de alta, dar la cei 24 de ani ai mei sunt mai chel ca el deja şi cred că şi mai ridat. Poate de la radiaţii i se trage! O să-mi caut o casă pe la Cernobîl...

Aşa, deci nenea ăsta nemuritor le-a spus americanilor că e o ideea imbecilă să încerci să omori nişte monştri care se hrănesc cu radiaţii folosindu-te de o bombă atomică. Soluţia lui a fost să o lase pe Godzilla să omoare cele două lăcuste uriaşe şi, probabil având şi puteri paranormale tot de la radiaţii, ştia că apoi uriaşa şopârla urma să se întoarcă în mare de bunăvoie.

Originalul!
Godzilla 2014 a fost, fără nicio exagerare, o labă de film! Exceptând poate două, trei efecte vizuale drăguţe, totul a fost un fiasco. Plot slab, acţiune de toată jena, personaje neconvingătoare, replici cretine, absolut nimic nou şi/sau interesant. Godzilla 2014 e rezultatul unui regizor de calitatea celui care a făcut şi Mega Shark vs. Giant Octopus, singura diferenţă dintre cele două filme fiind bugetul. În rest, la fel de cretine amândouă. Godzilla 2014 e o insultă pentru legendara Gojira, născută în 1954.

Singura instanţă în care merită să se uite cineva la acest "blocksbuster" american e... nu prea e! Ca dovadă că nu-s singurul care crede că Gareth Edwards a creat o vomă, nu un film, am găsit şi un site oarecare (The Telegraph) în care sunt prezentate şase motive pentru care Godzilla 2014 e un eşec total. Am şi câteva cuvinte pe care vreau să i le adresez lui Gareth Edwards:

Dragă Garry, poţi găsi aici tot ce ai nevoie pentru a înţelege ce e şi ce înseamnă Godzilla. Doar folosindu-te de informaţiile de acolo poţi să regizezi un film Godzilla de 'şpe ori mai bun decât blasfemia pe care ai făcut-o tu. Aştept cu nerăbdare şi interes o scrisoare deschisă în care să-ţi ceri scuze public pentru insulta pe care ai adus-o fanilor din lumea întreagă ai acestei creaturi legendare scoţând la lumină acest film monstru. Da, Garry, adevăratul monstru din filmul tău nu e Godzilla, ci însuşi filmul!

Sincer, îmi pare rău de cei 20 de lei pe care i-am dat pe bilet şi mai ales după cele două ore şi jumătate pierdute din viaţă pe care nimeni nu mi le poate da înapoi. Decât să mă mai uit odată la aşa ceva mai bine privesc cum se erodează vopseaua de pe tavan.

Trailer pentru cei care totuşi vor să vadă mizera asta: